Vytváranie sveta hudby okolo dieťaťa má nezanedbateľný vplyv pre vývoj poznávacích procesov. Skorá hudobná edukácia povzbudzuje intelektuálne sféry, ktoré nie sú v takej miere využívané v žiadnej inej oblasti. Keď dieťa počúva hudbu, zaostruje svoju percepciu sluchu, cvičí si sluchovú pamäť, trénuje koncentráciu, povzbudzuje fantáziu a vynaliezavosť. Rovnako dôležité sú aj estetické hodnoty a emocionálny aspekt počúvania hudby. Pri počúvaní hudby dieťa zakusuje jej harmóniu a krásu, zároveň sa v ňom prebúdzajú pocity ako napätie, vzrušenie a uvoľnenie. Každé dieťa v sebe nesie chuť spoznávať nové zvuky a vykonávať činnosti, pri ktorých vzniká hudba. Hudobná aktivita prináša dieťaťu obrovskú satisfakciu a radosť.
Skladby, ktoré zložili skladatelia v sedemnástom a osemnástom storočí majú vplyv na spôsob prijímania informácií. U osôb, ktoré pravidelne počúvajú barokové skladby, rastie inteligenčný kvocient, zväčšuje sa pamäť, zlepšuje sa koncentrácia a vizualizácia. Baroková hudba obsahuje pasáže hrané pomalým tempom, ktoré majú upokojujúci účinok pre detský organizmus, čo spomaľuje rytmus tela a mysle. Nástroje ako husle, mandolína, gitara, či harfa zas vydávajú vysoké tóny, a tak dodávajú energiu mozgu aj telu. Hudba vďaka prítomnosti strunových nástrojov vydávajúcich vysoké frekvencie udržiava organizmus v úplnej pripravenosti prijímať informácie zo sveta tak, že dodávala mozgu energiu a uvoľňuje telo, čo uľahčuje koncentráciu a zlepšuje pamäť.
Hudba zvyšuje kreativitu, zlepšuje sebahodnotenie, zintenzívňuje vývoj percepčno-motorických a psychomotorických schopností. Náš program predpokladá každodenné počúvanie hudobnej skladby, ktorá je súčasťou didaktického programu.