Eva Holénia, liečebný pedagóg, ASROW, o.z.
24.1.2017, Bratislava
Keď sme sa skupina rodičov pred piatimi rokmi rozhodli založiť materskú školu Pramienok, našou víziou bolo vytvoriť také miesto pre deti, v ktorom budeme formovať ich charakter, v ktorom sa budú cítiť dobre a budú šťastné.
Cieľavedome rozvíjať charakter počas dňa sa nám darí cez vytvorený program návykov a charakterových vlastností. Ako však zabezpečiť a denne pracovať na tom, aby sa deti u nás v škôlke cítili šťastné? Počas sviatkov sa mi dostala do rúk kniha od Meika Wikinga, riaditeľa inštitútu pre výskum šťastia v Kodani, ktorý vydal knihu Malá kniha hygge (dánske umenie šťastného života). Dáni sa umiestňujú na prvých miestach ako najšťastnejší národ. Ako sa im to darí?
Zistil, že ľudia sú najviac šťastní, ak sú v spoločnosti priateľov, kde môžu byť samými sebou. Veľmi radi si zútuľňujú priestor prírodnými materiálmi. Na navodenie ešte väčšej útulnosti používajú sviečky, deky, teplý nápoj, malú maškrtu a knihu, prípadne hudbu. Snažia sa mať v každom dome kútik, kde sa pohodlne usadia a vedia si tú knihu vychutnať. Sú vďační za momentálnu chvíľu a nerozmýšľajú, či príde ešte niečo lepšie ako je teraz. A taktiež kladú dôraz na spoločné hry a zážitky.
Veľmi túžime, aby chvíľky pohody a šťastia zažívali deti aj v škole. Preto sme usilovne začali pracovať na jej vzniku.
Poďte sa pozrieť, ako učíme deti šťastiu v škôlke Pramienok.
Príjemná atmosféra so sviečkami nie len počas adventu
Dennodenná vďačnosť pri modlitbe
Prírodný materiál v triede
Spoločné vytváranie malej maškrty
Spoločné stolovanie s priateľmi
Spoločné hry a zážitky