Tak ako v iných oblastiach vzdelávania, pri deťoch predškolského veku nejde o samotné odovzdávanie vedomostí z matematiky ale o „hru na matematiku“ a rozvoj základov predmatematického myslenia. Organizované aktivity majú hravú formu a sú tvorené množstvom zaujímavých úloh. Ponúkame deťom veľa príležitostí, aby spoznávali, skúmali, manipulovali, čo má priaznivý vplyv na ich intelektuálny vývoj, ktorý je úzko spätý s matematickou edukáciou. Pre deti vovádzané do sveta matematiky je dôležité mať možnosť dotýkať sa a manipulovať, najrýchlejšie sa učia na konkrétnom materiály – drevené paličky, gombíky, gaštany, vrchnáky atď. Až keď sa deti naučia počítať na konkrétnych množstvách, priraďujú k množstvám a tvarom abstraktné symboly v podobe čísel, rovníc a geometrických útvarov.
V metóde Glenna Domana sa deti tiež učia počítať – pripočítavať, odpočítavať, násobiť a deliť – na konkrétnom materiály a až neskôr spoznávajú číslice. Deťom sa v rýchlom slede ukazujú karty s červenými bodkami, pričom učiteľ zreteľne vyslovuje danú číslovku. Týmto spôsobom si dieťa rozvíja schopnosť vedieť dobre odhadnúť množstvo bez toho, aby po jednom spočítalo počet bodiek a počúvaním sa zároveň učí aj samotnú číslicu, ktorá danému množstvu prislúcha. Jednoduchý tvar bodky a výrazná farba, zároveň zlepšujú sústredenosť dieťaťa, ktorá nie je rozptyľovaná rôznorodosťou tvarov, či viacfarebnosťou niektorých predmetov. Pomocou kariet sa predstavujú aj rovnice a úlohy.
Hra na matematiku má niekoľko etáp:
- Spoznávanie množstva
- Rovnice
- Jednoduché úlohy
- Spoznávanie číslic
- Rovnice a jednoduché úlohy s číslami